AliExpress și Alibaba

Alibaba a devenit una din cele mai mari companii din lume cu o valoare de piață de peste 160 de miliarde de dolari și vânzări anuale de până la 15 miliarde de dolari. Și datorită acestui fapt, fondatorul Alibaba Jack Ma, cel care a creat Alibaba Group și a site-ului cu același nume în 1999, deținând încă 9% din Alibaba Group, a devenit unul din cei mai bogați oameni din lume, cu o avere estimată la 28 de miliarde de dolari.

Alibaba

Alibaba s-a lansat ca un mic site, care a încercat să pună în legătură activitatea de producție și comerț chinezească cu clienții din China și din întreaga lume. A fost fondat de Jack Ma împreună cu încă 17 persoane care l-au ajutat să-și pună în practică visul, investind în Alibaba. După lansarea primului site de comerț, au reușit să atragă investitori din ce în ce mai numeroși și mai mari, care l-au ajutat să crească și doi ani mai târziu Alibaba.com a încheiat pe profit anul. De atunci, Alibaba Group a devenit cea mai mare companie de comerț online din China, care coordonează multe alte activități mai mici, ca de exemplu: Alibaba.com, AliExpress.com, AlyPay, China Yahoo! și multe altele. Valoarea estimată a tuturor afacerilor mai mici care fac parte din acest grup este în jur de 434 milioane de dolari, având peste 36.000 de angajați, cere reușesc să gestioneze comenzi de aproape 9 miliarde de dolari anual. În plus față de aceasta, veniturile Alibaba în 2015 s-au apropiat de 14 miliarde de dolari americani, un câștig imens pentru compania care și-a început activitatea în apartamentul lui Jack Ma, cu o investiție inițială de doar 73 de dolari.

AliExpress

După succesul cu Alibaba.com, Jack Ma și Alibaba Group au început să se extindă și să înființeze mai multe subsidiare de comerț online, ca Taobao, Alipay, Taobao Mall și diferite alte investiții, inclusiv AliExpress.com în 2010. Site-ul a devenit activ în aprilie 2010 și a fost promovat ca un mijloc de a pune în contact direct comercianții chinezi cu cumpărători din China și din toată lumea. Și de când AliExpress a fost activat, a devenit unul din cele mai populare locuri de comerț virtual la nivel global, fiind supranumit Amazon Chinezesc sau eBay Chinez. Această platformă de comerț este țintită către clienții individuali din întreaga lume, de la cei chinezi, până la cei din SUA, Rusia, Marea Britanie și sute de alte țări și permite cumpărătorilor să evite intermediarii și să cumpere produsele direct de la producători și distribuitori.

În fiecare an, AliExpress aduce venituri de 200 miliane de dolari, care, chiar dacă reprezintă o sumă mică în comparație cu veniturile totale ale Alibaba Group, reprezintă un nivel important pentru o companie care încă nu are zece ani vechime. Site-ul AliExpress însuși este orientat către clientul global, afișând pagina în rusă, portugheză, spaniolă și franceză, pe lângă engleză și oferind posibilitatea de a alege între cele 19 valute diferite în care pot fi afișate prețurile. Mai mult, există posibilitatea de a face expedieri către peste 200 de țări și teritorii diferite pe care le pot alege clienții, ceea ce le va permite să studieze metodele de transport și livrare, precum și prețul pentru locația respectivă. Așa că nu este de mirare, că peste 60% din toate comenzile către AliExpress sunt din afara Chinei.

Selecția produselor la AliExpress este minunată, deoarece aveți posibilitatea de a alege din peste 100 de milioane de produse diferite, listate în 13 categorii și multe alte subcategorii. Și deoarece AliExpress oferă transport către peste 200 de locații din întreaga lume, practic oricine poate folosi AliExpress pentru a cumpăra diverse produse și a solicita livrarea lor la domiciliu sau la oficiul poștal local. Dar trebuie reținut un lucru despre AliExpress: faptul că ei nu vând nimic, deoarece Alibaba Group doar crează și întreține platforma online pusă la dispoziția vânzătorilor și a clienților lor.

Oricând achiziționați un produs de la AliExpress, îl achiziționați de fapt de la vânzător, cel care îl oferă, nu Alibaba Group. Așa că de fapt, Alibaba Group numai crează infrastructura pentru ca producătorii chinezi și clienții lor din toată lumea, practic din orice țară, să intre în legătură și să facă afaceri. Din fericire, această infrastructură include prevederi cum ar fi protecția consumatorului, returul plății, blocarea plății până la livrarea comenzii și verificarea vânzătorului, pe lângă deja menționatul site AliExpress.com, deoarece AliExpress intenționează să furnizeze clienților săi cel mai sigur mod de a face cumpărături.

Ne putem doar imagina unde vor ajunge în viitor Alibaba și AliExpress dar, deoarece domeniul comerțului virtual este în continuă creștere, prevăd un viitor luminos și foarte profitabil atât pentru Alibaba Group ca întreg, cât și pentru pagina de comerț virtual dezvoltată de ei. Și luînd în calcul faptul că Alibaba a început să organizeze un eveniment denumit “The 11/11 Global Shopping Festival” – care este un festival de cumpărături similar cu Black Friday – prin care o singură zi pe an Alibaba Group oferă discounturi fenomenale, cupoane și alte bonusuri în magazinele lor de retail având vânzări de 14,3 miliarde anul trecut în timpul acestui festival, nu ar fi deloc surprinzător dacă în câțiva ani, Alibaba dimpreună cu AliExpress, vor depăși giganți în comerțul online, ca Amazon sau eBay, devenind cel mai popular loc de cumpărături pentru oameni de toate categoriile și din orice loc din lume.