Rambursare AliExpress

header-default

Unul dintre cele mai mari avantaje oferite de AliExpress este faptul că au reușit să creeze un sistem care avantajează, atât pe cumpărător cât și față pe vânzător. Oricine persoană care face parte din comunitatea AliExpress poate comunica cu alți membri, indiferent dacă aceștia sunt vânzători sau cumpărători, pentru a-și împărtăși opiniile și preocupările lor. Mai mult, AliExpress oferă utilizatorilor săi o platformă pentru a cumpăra și vinde produse în siguranță, garantând pentru cazul în care nu puteți să rezolvați problema dvs. pe cale amiabilă cu cealaltă parte. În acest caz Aliexpress va deveni parte la această dispută și vă va ajuta să vă rezolvați problema, astfel încât să se poată ajunge la un acord.

Unul dintre felurile în care AliExpress se implică în disputa dintre vânzător și cumpărător este prin a acorda șansa cumpărătorului de a-și putea primi banii înapoi și de a organiza înapoierea bunului achiziționat care nu a fost conform așteptărilor, pentru cazurile în care bunul nu a fost conform descrierii, s-a deteriorat în timpul transportului, sau pur și simplu vi s-a livrat un alt bun decât cel comandat. Procesul de rambursare poate fi inițiat din pagina „My Orders”, iar apoi căutând bunul comandat care nu a fost conform așteptărilor și apăsând pe „Open Dispute”. De reținut este faptul că veți putea solicita o rambursare începând cu a 6-ea zi din momentul în care comanda dvs. a fost expediată, iar întregul proces poate dura pâna la 2 luni, în proces fiind implicată echipa AliExpress precum și vânzătorul bunului.

După ce ați deschis procesul de dispută, va trebui să completați formularul de dispută care va comunica echipei AliExpress ce nu este în regulă cu comanda dvs. precum și forma de compensație pe care o doriți pentru deranjul creat. Cele doua opțiuni principale pentru care puteți opta sunt următoarele:

  • Rambursare parțială – prin alegerea acestei variante de rambursare, veți solicita lui AliExpress și vânzătorului care v-a vândut produsul o rambursare parțială pentru comandă, fără a mai fi nevoie să trimiteți bunul înapoi la vânzător. Pentru a vi se acorda această solicitare, trebuie să dovediți că ați primit un alt obiect decât cel comandat, sau că acesta este deteriorat sau nu corespunde cu prezentarea afișată pe pagina produsului, prin atașarea de poze, videouri sau alte dovezi, în formularul de dispută și depunerea acestuia. După depundere veți fi contactat de către vânzător și veți avea ocazia de hotărî suma potrivită pentru rambursare.
  • Rambursare totală – prin această metodă de rambursare veți primi înapoi suma totală pe care ați achitat-o în momentul în care ați comandat bunul pentru care ați deschis disputa. În acest caz totuși, veți fi obligat să trimiteți înapoi bunul către vânzător, înainte de a primi înapoi suma totală de rambursare. Acestă opțiune nu vă va avantaja în orice situație, în special în acele cazuri în care valoarea bunului este mai mică decât prețul pentru transport, ajungând într-o situație în care veți plăti mai mult pe transport de returnare decât dacă ați fi păstrat bunul. Așa că gândiți-vă bine care dintre cele două variante de rambursare vă avantajează mai mult, pentru a evita cazurile în care cheltuiți mai mulți bani decât primiți înapoi prin rambursare.

Dacă tot nu puteți ajunge la o înțelegere cu vânzătorul pentru o rambursare parțială sau totală, iar protecția dvs. de achiziție este pe cale să expire sau pur și simplu nu vă puteți înțelege cu vânzătorul, puteți merge mai departe cu cererea dvs. și să o dați echipei AliExpress care se va ocupa mai departe de solicitare.

De regulă totuși, vânzătorii de pe AliExpress sunt foarte cooperanți și gata de a lurca împreună cu clienții lor pentru a rezolva disputa fără implicarea lui AliExpress, deoarece de fiecare dată când un cumpărător nu este mulțumit cu o achiziție, reputația vânzătorului va fi afectată negativ, ceea ce înseamnă că produsele acestuia vor fi poziționate mai prost pe piață iar șansele ca alte persoane să cumpere de la acesta vor fi mult mai scăzute.

Rambursare fără dispută

Dacă ați primit un produs conform descrierii sale online și se prezintă fără a fi intact, dar cu toate acestea tot doriți să returnați obiectul din oricare motiv, fie nu mai doriți acest bun sau aveți nevoie de banii pe care i-ați dat pe acesta înapoi sau orice alt motiv, puteți face lucru, dar va trebui să cheltuiți din banii proprii pentru a primi rambursarea. De regulă vânzătorii oferă returnare gratuită numai dacă bunul este comandat de către cineva care se află în aceeași țara cu vânzătorul. Așa că dacă doriți să returnați bunul și să primiți banii înapoi, puteți fie să contactați vânzătorul pentru această solicitare prin pagina “My Orders” iar apoi “Contact Seller” afișat deasupra produsului pe care doriți să îl returnați, sau puteți direct să deschideți o dispută, pentru că pe această cale aveți garanția că veți primi banii înapoi după ce returnați produsul.