Recenziile pe AliExpress

header-default

Încă de la lansarea AliExpress din 2010, a fost o oportunitate uimitoare pentru cumpărătorii din întreaga lume de a achiziționa produse direct de la vânzătorii lor. În ultimii ani AliExpress a crescut, devenind una dintre cele mai mari și mai folosite platforme de cumpărături on-line, deoarece vânzătorii de pe AliExpress oferă prețuri extrem de scăzute și de transport gratuit pentru produsele lor. Tocmai, pentru ca aceasta piață globală este atât de populară, AliExpress a creat o modalitate pentru cumpărători de a-și exprima părerile despre produsele pe care le cumpără și despre vânzătorii de la care le cumpără, printr-un sistem de recenzii, care permite oricui, care a primit o comandă de a lăsa o recenzie despre tranzacție și de a adăuga comentarii cu privire la acuratețea, starea, prețul și alte aspecte ale produsului precum și descriere despre cum a decurs comunicarea cu vânzătorul produsului.

Ce este de fapt o recenzie AliExpress?

Feedback-ul (reputația) de pe AliExprs este practic este un sistem de recenzii, pe care cumpărătorii îl pot utiliza pentru a evalua produsul cumpărat, sau pe vânzătorul care le-a vândut produsul. În acest sistem de feedback, aveți posibilitatea de a vă exprima opinia nu numai despre, cât de repede a ajuns produsul la dvs. sau cât de fidel este produsul comparat cu imaginile și descrierile pe pagina lui, dar, de asemenea, cât de repede comanda dvs. a fost trimisă, calitatea produsului, concret, ce dimensiuni are produsul și astfel de a răspunde la orice întrebări pe care și dumneavoastră le-ați avut, când vă gândeați să cumpărați acest articol. Deci, aceste recenzii de pe AliExpress sunt o modalitate foarte bună pentru cumpărători de a se ajuta reciproc și a-și împărtășii experiența lor cu achiziționarea unui produs, pentru că există atât de multe informații pe pagina de produs și de multe ori aceste informații și imaginile furnizate împreună cu produsul sunt fie inexacte sau nu reflectă produsul întocmai.

Pe lângă aceasta, vânzătorii cu o reputație bună primesc distincții „Top-rated Seller”, care indică faptul că acești vânzători sunt de încredere și că veți primi bunul dvs. rapid și întocmai conform descrierii. Așadar, dacă sunteți un nou cumpărător pe AliExpress, și ați auzit utilizatori care au avut experiențe neplăcute cu alți utilizatori AliExpress sau pur și simplu aveți dubii de a cumpăra ceva pe AliExpress, căutați pe acești comercianți cu dinstincțiile de Top-Rated Sellers sau cel puțin pe vânzătorii care au vândut deja cel puțin câteva sute de obiecte și au primit recenzii pozitive de la mai mulți clienți, deoarece acești clienți bine cotați au produse conform așteptărilor și puteți să cumpărați de la ei fără să vă faceți griji.

De ce feedback-ul este important?

Reuputația sau feedback-ul primit este important pe AliExpress din mai multe motive. În primul rând, permite cumpărătorilor de pe AliExpress să judece prodsuele oferite mai bine și de a lua o decizie corectă și informată, de a cumpăra sau nu, obiectul pe care îl vizualizează. În al doilea rând, feedback-ul ajută pe vânzători, deoarece un feedback pozitiv de 5 stele și multe comentarii pozitive despre produsele lor poate mări cantitatea de produse pe care le poate vinde, unde în caz contrar când comerciantul primește recenzii negative din partea oamenilor va reduce în mod seminficativ vânzările acestuia. Astfel, ați putea spune că acest sistem de feedback este mai important pentru vânzători AliExpress, decât ar fi pentru utilizatorii care efectuează comenzi, deoarece poate accelera sau înfrâna profitul vânzătorului și va determina pe viitor câte produse vor reuși aceștia să vândă.

Vânzătorii pot șterge recenzii negative?

Astfel vă puteți întreba, dacă feedback-ul este atât de important pentru vânzători, pot aceștia modifica scorul rezultat din feedback, prin ștergerea recenziilor negative care le afectează scorul ? Răspunsul este nu, vânzătorii nu pot șterge feedback-ul sau să îl manipuleze în vreun fel, ceea ce înseamnă că sistemul AliExpress de feedback este unul exact și fidel în a arăta cât de bun sau mai puțin bun este vânzătorul și produsele sale. Cu toate acestea, vânzătorul produsului poate răspunde la feedback-ul lăsat de către clienți, fie prin apărarea produsului lor, dacă feedback-ul a fost unul negativ, fie prin a mulțumi clientului, dacă acesta a lăsat o recenzie pozitivă. În acest fel, cumpărătorii care văd aceste recenzii negative și pot determina cu ajutorul acestora motivul pentru care clienții anteriori au fost nemulțumiți și pentru a face o distincție între feedback-ul lăsat pentru calitatea proastă a produsului și faptul că aceasta a fost conform așteptării, dar care totuși nu a ajuns la timp la client, neavând nici o vină vânzătorul în acest ultim caz.

Cum pot lăsa feedback pe AliExpress?

Este foarte simplu să lăsați feedback pe AliExpress și puteți face asta prin diferite metode, acest lucru facilitând procesul de feedback și încurajează cumpărătorii să scrie recenzii după ce au primit bunurile comandate, acest lucru fiind benefic pentru toți utilizatorii și care duează doar câteva minute.

Prima modalitate prin care puteți să lăsați feedback:

  • Autentificați-vă în contul dvs. de AliExpress apăsând pe „Sign in” în colțul drept de sus al paginii Aliexpress;
  • Mergeți la „My Orders” și căutați produsul pe care doriți să îl evaluați;
  • Confirmați faptul că ați primit bunul prin apăsarea opțiunii „Confirm Goods Received”;
  • Apoi apăsați pe „Leave Feedback for this Transaction” care va apărea după ce ați confirmat că într-adevăr ați primit pachetul cu bunul dvs.;
  • Evaluați vânzătorul folosind sistemul de rating de stele și lăsați, în eventualitatea în care doriți un mesaj scris;
  • Apăsați pe „Leave Feedback” pentru a vă depune recenzia;

Cea de a doua metodă pe care o puteți folosi, pentru a lăsa un feedback pentru o comandă:

  • Autentificați-va cu contul dvs. de AliExpress de pe pagina „My AliExpress”;
  • Sub „Logistics Information” veți vedea comenzile care sunt livrate dar pe care nu le-ați marcat încă ca fiind primite. Găsiți comanda pe care doriți să o evaluați și apăsați „View details”;
  • Veți fi condus către pagina „Order Details” a acelei comenzi. Apăsați pe „Confirm Goods Recieved”;
  • Apoi mergeți înapoi către pagina „My AliExpress” și alegeți „Manage Feedback” din meniul din stânga paginii;
  • Apoi apăsați pe „Orders Awaiting Seller’s Feedback”;
  • Găsiți comanda pentru care doriți să lăsați feedback și apăsați pe „Leave Feedback” din partea dreaptă
    Completați formularul și atribuiți steluțele pentru a reflecta nivelul dvs. de mulțumire și apăsați pe „Leave Feedback” din nou pentru a finaliza procesul.

Cum evaluează AliExpress feedback-ul?

În cele din urmă, să clarificăm cum AliExpress determină feedback-ul total care apare pe pagina vânzătorului. Acest scor de feedback este calculat prin includerea tuturor ratingurilor de stele atribuite de către cumpărători, aceste stele fiind converite în puncte: +1 punct pentru 5 și 4 stele, 0 pentru 3 stele și -1 punct pentru 2 și 1 stele. Totuși, media ratingurilor care va arăta feedback-ul general al produsului, se calculează prin împărțirea sumei tuturor punctelor de rating cu numărul de evaluari primite. În acest fel puteți fi sigur, că și ratingurile gloable de feedback reflectă cât se poate de bine produsul evaluat și ce părere au cumpărătorii despre comenzile lor primite.