Regulile AliExpress pentru cumpărători

header-default

Șantajarea prin intermediul calificativelor și comentariilor

Se interzice cumpărătorilor amenințarea vânzătorilor cu postarea de comentarii și evaluări negative, dacă produsul primit nu întrunește așteptările sau nu este la fel ca cel descris pe pagina produsului. Se interzice de asemenea, solicitarea de discounturi, cupoane, sau alte facilități, în schimbul unei evaluări pozitive, sau solicitarea oricărui alt produs în schimbul promisiunii acordării unui rating de cinci stele.

Aceasta este socotită ca folosirea abuzivă a sistemului de acordare a calificativelor și este o contravenție pasibilă de sancțiuni, conform sistemului intern al AliExpress. Dacă întâmpinați dificultăți cu comanda sau cu vânzătorul, trebuie – folosind căile oficiale – fie să deschideți un litigiu cu vânzătorul, fie să contactați AliExpress, nu să vă plângeți prin postări în secțiunea de comentarii.

Asigurați-vă de asemenea că urmați aceste instrucțiuni destinate cumpărătorilor, deoarece în caz contrar, comentariul d-vs poate fi șters, AliExpress vă poate anula avantajele pe care le aveți în calitate de cumpărător, sau chiar vă poate șterge contul, în care caz cumpărăturile de pe AliExpress vor înceta să mai fie amuzante pentru d-vs.

Folosirea abuzivă a sistemului de protecție a cumpărătorilor

Dacă întâmpinați orice problemă cu comanda d-vs, site-ul AliExpress, sau cu orice altă situație întâlnită în activitatea d-vs de cumpărături, trebuie să contactați imediat echipa AliExpress. AliExpress interzice cumpărătorilor să intre în dispute sau să facă plângere contra unui vânzător:

  • Afirmând în mod fals că nu au primit un produs, când de fapt l-au primit;
  • Făcând afirmații false despre starea produsului;
  • Afirmând în mod fals că au primit alt produs;
  • Afirmând că nu au primit rambursarea, atunci când de fapt aceasta a fost virată.

Așa că, dacă există vreo problemă cu rambursarea sau orice alt aspect al relației vânzător – cumpărător, o veți rezolva contactând AliExpress. Aceasta deoarece dacă AliExpress descoperă că un cumpărător folosește drepturile sale cu rea-credință, spre exemplu solicitând prin forță bani suplimentari de la vânzător, cerând produse suplimentare sau înaintând contestații doar pentru a se întoarce asupra vânzătorului, cumpărătorul poate suporta cosecințe serioase.

Termenii comunicațiilor cu cumpărătorul

Comunicarea între cumpărător și vânzător pe AliExpress este puternic stimulată, deoarece în multe cazuri, problemele dintre cele două părți se pot rezolva fără deshiderea unui litigiu sau contactarea echipei AliExpress. Însă, nu puteți folosi căile de comunicare, fie secțiunea de chat AliExpress, fie trimițând un e-mail, pentru a:

  • Trimite mesaje spam către cealaltă parte sau a le trimitețe mesaje nesolicitate;
  • A amenința;
  • A insulta, jigni, sau a răni cealată persoană;
  • A cumpăra sau a vinde produse ce nu sunt pe lista AliExpress.

Platforma de comunicare pusă la dispoziție de AliExpress este destinată numai pentru comunicații legate de cumpărarea sau vânzarea produselor, ca și de discuții pe tema acestor acțiuni, astfel discuții pe marginea oricăror alte subiecte sunt pasibile de acțiuni disciplinare din partea AliExpress, cum ar fi anularea unor drepturi și avantaje.

Vânzări de promovare

Vânzările simulate sau de promovare, sunt vânzări făcute pentru a îmbunătăți ratingul vânzătorului sau pentru mărirea numărului de produse vândute de acesta. Deoarece aceasta este o practică incorectă și un mod ilegal de a îmbunătăți evaluarea și a trece astfel înaintea altor vânzători, acest tip de tranzacții nu sunt permise. Acestea includ vănzări simulate prin intermediul prietenilor sau familiei, sau crearea de conturi multiple false, pentru a achiziționa un produs. Dacă aceste vănzări de promovare sunt identificate, AliExpress își rervă dreptul de a aplica vânzătorului penalități.

Manipularea sistemului de acordare a evaluărilor

Prin sistemul de acordare a evaluărilor se acordă calificative produselor și se fac comentarii despre acestea de către cumpărători după ce aceștia și-au primit coletul, iar orice manipulare a acestui sistem este considerată de AliExpress un abuz și este interzisă. Aceasta include:

  • Postarea de evaluări și calificative numai cu scopul de a promova sau discredita reputația vânzătorilor sau calificativele unuia sau mai multor produse;
  • Mai multe acțiuni de cumpărare ale aceluiași produs la rând și postarea de calificative bune sau proaste pentru a ridica sau a coborî vânzătorul în clasament;
  • Oferirea de bani pentru a posta comentarii favorabile;
  • Crearea de multiple conturi AliExpress pentru a putea posta evaluări și în acest fel să se manipuleze artificial calificativele vânzătorului.

Asigurați-vă că respectați aceste reguli de acordare a calificativelor la AliExpress, deoarece prin aceasta ajutați ceilalți cumpărători să aleagă cele mai bune produse, nu vânzătorii să-și crească vânzările. Iar orice manipulare cu ajutorul calificativelor va fi pedepsită.

Comenzi neachitate

Iar în cele din urmă, AliExpress are o politică strictă privitoare la comenzile neachitate. Fiecare cumpărător are 20 de zile pentru a achita comanda din momentul în care a comandat produsul apăsând butonul “Cumpără acum”. Și cu toate că AliExpress acordă un răgaz cumpărătorilor să efectueze plata pentru produsele comandate, plățile neefectuate în mod repetat, după ce v-ați exprimat decizia de a cumpăra produsele, pot determina AliExpress să vă suspende avantajele dobândite în calitate de cumpărător sau inclusiv să vă anuleze contul.